Succesverhalen | Support professional Iwan: “Bij elk project leer ik van de klant en de klant ook weer van mij.”

Support professional Iwan: “Bij elk project leer ik van de klant en de klant ook weer van mij.”

Iwan Ramroep werkt al sinds 1999 in de IT, waarvan de laatste vijftien jaar bij BORG-OSC als support en migratie professional. Met toonaangevende projecten voor Rijkswaterstaat, diverse ziekenhuizen, Avantage, gemeenten en GKN Aerospace/Fokker kunnen we Iwan met recht een oude rot in het vak noemen. Hoog tijd dus om hem aan je voor te stellen.

 

In deze blog vertelt Iwan alles over werken bij BORG-OSC. Over zijn werk als support professional bij GKN Aerospace/Fokker, het groeipad dat hij bewandelt en zijn succesmomenten.

 

Het leukste van detachering volgens Iwan: “Overal leer je weer iets nieuws!”

Na zes jaar bij een dochterbedrijf van het Ministerie van Landbouw gewerkt te hebben als helpdeskmedewerker, besloot Iwan de detacheringswereld te verkennen: “De variatie aan opdrachten en bedrijven die je hebt binnen de detacheringswereld spreekt mij heel erg aan. Bij het ene project is mijn expertise maar twee weken nodig en een andere keer zit ik drie jaar op hetzelfde project. Overal leer je weer iets anders; ik leer van de klant en de klant leert ook van mij. Aangezien niet elk probleem op dezelfde manier is op te lossen, moet je eigenlijk elke keer buiten de box denken om een passende oplossing te bedenken. ‘Waar kan het aan liggen, hangt het probleem samen met andere zaken en hoe kan ik ervoor zorgen dat het probleem permanent wordt opgelost?’ zijn vragen die ik mijzelf bij elke supportaanvraag stel. Omdat die antwoorden bij elke organisatie en bij elk issue weer anders zijn, je elke keer andere verantwoordelijkheden hebt én elk bedrijf weer een andere werkwijze heeft, is geen opdracht -nee, geen dag- hetzelfde.”

 

Support- en migratie professional bij GKN Aerospace/Fokker

Sinds 1 december 2021 doet Iwan voor de tweede keer een detacheringsopdracht bij GKN Aerospace/Fokker in Papendrecht. Waar hij een jaar eerder de migratie naar Windows 10 heeft voorbereid en geïmplementeerd bij de luchtvaarttoeleverancier, verleent hij nu on-site support. Iwan: “Wanneer gebruikers problemen hebben met hun hard- of software, dan bellen ze eerst met de eerstelijns supportafdeling. Komen mijn collega’s van de servicedesk er niet uit, dan komt onze afdeling in beeld om het op te lossen. Werkzaamheden waar ik mij zoal mee bezig houd bij Fokker, zijn het gebruiksklaar maken van hardware voor nieuwe medewerkers, het verhelpen van storingen aan snijmachines en printers én het migreren van werkplekken naar Windows 10.”

 

Je bent geen nummer, maar een mens

Om samen succesvol te zijn besteden we bij BORG-OSC veel aandacht aan de mens. Vanaf de eerste kennismaking willen we dat jij je op je gemak voelt. Natuurlijk zijn je professionele skills van belang, maar het ontwikkelen van een goede band en open communicatie vinden wij net zo belangrijk. Hoe ervaart Iwan dit, na 15 jaar bij BORG-OSC?

 

Iwan: “Waar ik bij andere detacheringbureaus nog wel eens het gevoel kreeg dat ik een nummertje was of dat er totaal niet naar mijn wensen en ambities werd geluisterd, is dat bij BORG-OSC compleet het tegenovergestelde. De fieldmanagers, account- en resourcemanagers nemen echt de moeite om jou als persoon te leren kennen. Ze zijn er niet alleen op zakelijk gebied voor je, maar ook als er privé iets is doen ze er alles aan om je te helpen. Dat maakt de samenwerking en de onderlinge omgang ook zo prettig én heeft er ook voor gezorgd dat ik al meer dan vijftien jaar met heel veel plezier bij BORG-OSC werk. Naast het ontwikkelen van een persoonlijke band, wordt er ook actief ingezet op mijn professionele ontwikkeling. Elk jaar stel ik samen met mijn fieldmanager een SPOP op waarin we de doelen van dat jaar bepalen. We bespreken hoe ik mij dat jaar wil ontwikkelen, welke richting ik op wil en welke opleidingen of cursussen daar eventueel bij passen. Zo heb ik bij BORG-OSC de kans gekregen om mijzelf te verdiepen in migratieprojecten. Ik had dat nooit gedaan, maar omdat ik van uitdagingen houd ben ik toch aangegaan. Ik kreeg voldoende handvatten om mijn werk goed te kunnen doen en nu ben ik gespecialiseerd in migratieprojecten.”

 

De succesmomenten van Iwan

Wanneer we Iwan vragen naar het project dat hem het meest is bijgebleven van de afgelopen vijftien jaar, dan begint hij meteen vol enthousiasme te vertellen over het migratieproject in het IJsselland Ziekenhuis in Capelle aan den IJssel dat hij een jaar of twee geleden deed: “Je hebt in een ziekenhuis met heel veel apparatuur te maken die artsen en verpleegkundigen helpen om hun werk te kunnen doen. Van laptops en tablets om rapportages op te maken, tot scan- en scopie-apparatuur. Aan deze speciale machines hangt ook weer apparatuur om bijvoorbeeld een echo of MRI-scan door te sturen naar een bepaalde locatie op het netwerk of in een OK-ruimte. Bij het IJsselland Ziekenhuis waren veel licenties van deze specials verlopen en verouderde de software. Dus werd mijn specialisme ingezet om die specials te migreren van Windows 7 naar Windows 10. Dat was echt een uitdaging! Enerzijds omdat het werk in het ziekenhuis gewoon door moet blijven gaan terwijl je bezig bent met de migratie. Anderzijds omdat ik dit in deze setting nog nooit had gedaan. Ik vond het leuk dat ik veel dingen eerst zelf kon uitzoeken. Waar nodig kon ik de hulp inschakelen van de fabrikant. Hard werken werd beloond: 100% van de specials zijn gemigreerd naar Windows 10 én het werkt!”

 

Ben je benieuwd wat wij voor jouw carrière kunnen betekenen? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op. Samen bouwen we verder aan de carrières van onze professionals, ontzorgen we onze opdrachtgevers en werken we aan de toekomst van BORG-OSC.

Delen