Succesverhalen | Senior Infra specialist Richard: “Mensen blij maken. Of dat nu als beheerder is waar je in één keer hele groepen mensen blij maakt of als servicedeskmedewerker waar je 1 op 1 iemand blij maakt, dat vind ik het mooie aan IT.”

Senior Infra specialist Richard: “Je word gewaardeerd en je bent één van de club. Er is aandacht voor je.” 

Richard van Herwaarden is al ruim 20 jaar werkzaam binnen de IT, waarvan het grootste gedeelte van zijn carrière bij BORG-OSC. Met zoveel trouwe jaren en toonaangevende projecten voor onder andere IBM, Endemol, de Gemeente Amsterdam en diverse grote ziekenhuizen, mogen we Richard met recht een ‘BORG-OSC oldtimer’ noemen. En daar zijn we heel trots op! Hoog tijd dus om hem aan je voor te stellen.

 

In deze blog vertelt Richard alles over werken bij BORG-OSC. Over zijn werk als Senior Infra specialist, wat hem aanspreekt in de IT en wat volgens hem de kracht van BORG-OSC is.

 

Het groeipad van Richard

“Al ruim 17 jaar ben ik werkzaam voor BORG-OSC. Ik ben begonnen bij de voorloper van BORG, waarna ik er even tussenuit ben geweest en twee jaar later officieel bij BORG ben begonnen. Ik werd direct gedetacheerd op een leuke opdracht bij IBM in Amsterdam.

Vanaf dat moment heb ik allerlei servicedesk opdrachten gedaan, van Amsterdam tot in Rotterdam. Meestal begon het met opdrachten van drie maanden tot een half jaar, maar dit resulteerde bijna altijd in een verlenging van de opdracht.

Nu mag ik mezelf een senior infra specialist noemen. Ik ben erg analytisch, los graag problemen op en denk altijd mee. Ik ben niet direct een leidinggevende, maar ik kan wel heel goed de regie in handen nemen. Dit heeft geresulteerd in een paar bijzondere opdrachten zoals bijvoorbeeld voor de Gemeente Amsterdam. Er moest een hele bunker voorzien worden van ICT en de managementtak binnen de gemeente had iemand nodig om mee te sparren.

Opdrachten als deze zijn een mooie beloning voor de inzet die je toont. BORG-OSC faciliteert daar ook heel erg in. Ze vragen of je nog steeds heel erg gelukkig bent op je opdracht. Is het antwoord ja, dan laten ze je zitten. Zo niet, dan gaan ze op zoek naar een beter passende opdracht. Dat maakt BORG-OSC specialer dan de gemiddelde andere werkgever”, aldus Richard.

 

Passie voor IT

Het mooiste aan IT is voor mij mensen blij maken. Of dat nu als beheerder is waar je ineens hele groepen mensen blij maakt of in eerdere opdrachten als servicedeskmedewerker waar je 1 op 1 iemand blij maakt.

Voor 99 van de 100 problemen is een oplossing te vinden. Dat is zeker ook zo in de fase waarin ik me nu bevind als senior infra specialist. Mensen die bij mij komen hebben vaak al lang een probleem waar alle andere afdelingen niet uitkomen. Of het probleem is dusdanig groot dat het zoeken, speuren en analyseren is. En dat vind ik echt leuk, dan word ik uitgedaagd.

 

 

De kracht van BORG-OSC

Al ruim 17 jaar is Richard een vast gezicht binnen BORG-OSC. Iets wat absoluut niet vanzelfsprekend is in de huidige maatschappij. We vroegen Richard wat volgens hem de kracht van BORG-OSC is, die ervoor zorgt dat hij al zo lang onderdeel is van onze organisatie.

Richard: “Het is heel simpel. Als ik een vraag heb of als ik op kantoor kom, dan voelt het als thuiskomen. Ik kan op de kerstborrel met een backoffice-collega ergens over spreken en tijdens de meeting in mei gewoon verder gaan met dat gesprek. Men weet nog steeds waar je het over gehad hebt. Je word gewaardeerd en je bent één van de club, één van het huis. En het maakt niet uit of het drie maanden of een half jaar geleden is dat je elkaar weer spreekt, het is gewoon goed. Er is aandacht voor je.

Op het moment dat er wel een keer een probleem is, of dat nou zakelijk of privé is, ook dan is er een luisterend oor. Er wordt gevraagd “Wat kunnen wij doen, wat kunnen wij voor je betekenen?” Zo heb ik bijvoorbeeld een opdracht gehad die niet goed uitpakte. De werkomgeving bij de opdrachtgever was niet prettig. BORG-OSC gaf aan dat ze de klant de kans wilden geven om het te verbeteren, maar dat er ook een deadline was gesteld. En mocht die niet gehaald worden, dan zou ik van de opdracht gehaald worden, omdat ze zagen dat ik niet fijn op mijn plek zat zoals het op dat moment was geregeld. Dat maakt de samenwerking enorm fijn.

Dingen die beloofd worden, worden ook nagekomen. En dat hoor ik bij veel collega-detacheerders wel anders. Dat er na een half jaar bijvoorbeeld nog niks gedaan is met een vraag/verzoek. Bij BORG-OSC moet je ook wel eens een maand wachten, maar dat komt dan puur omdat het antwoord er nog niet is. Ik heb nog nooit gehad dat ik er achteraan moest bellen”, aldus Richard.

 

Ambitieuze professional

Ambitie zit in ons DNA en dat verwachten we ook van onze professionals. We vroegen Richard wat hij graag nog zou willen leren.

Richard: “Eigenlijk zit ik wel lekker op mijn plek. Ik zou misschien nog wat meer als een soort meewerkend voorman willen werken. Iets meer de regie. Nu zit dat in m’n projecten, maar dan zou het wat meer een stabiele factor zijn. Ik heb ooit een aanbieding gehad om een opdracht in het buitenland te doen. Dit was een geweldige kans die uiteindelijk helaas is afgeketst door de opdrachtgever. Maar ook in dit soort dingen denkt BORG-OSC met je mee. Ik was op dat moment single, dus mijn thuissituatie was ernaar en dat je dan meegenomen wordt in zo’n kans vind ik geweldig.”

 

Bent u benieuwd wat wij voor uw onderneming of juist voor jouw carrière kunnen betekenen? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op. Samen bouwen we verder aan de carrières van onze professionals, ontzorgen we onze opdrachtgevers en werken we aan de toekomst van BORG-OSC.

Delen